avocado in timpul sarcinii

14 motive pentru a manca avocado in timpul sarcinii

Fructele de avocado sau unt sunt populare datorita gustului si valorii lor nutritive. Dar este sigur sa consumi avocado in timpul sarcinii? Aceste fructe in forma de para sunt considerate a fi fructe de padure, deoarece contin o singura samanta. Le puteti savura ca parte a mai multor preparate. Fructul este, de asemenea, consumat popular in perioada periconceptionala, deoarece poate creste fertilitatea la barbati si femei.

Avocado este bun in timpul sarcinii?

Avocado poate fi inclus in siguranta in dietele mamelor, deoarece contin cantitati mari de nutrienti cheie – folat si potasiu, care sunt importanti pentru cresterea si dezvoltarea fatului. Sunt pline de grasimi bune si alte vitamine si minerale, toate avand un impact pozitiv asupra sarcinii.

Care sunt beneficiile avocado in timpul sarcinii?

Diversele beneficii ale consumului de fructe de avocado, cunoscute si sub numele de fructe de unt, sunt urmatoarele.

1. Sursa excelenta de acid folic

Lipsa suficient de acid folic sau acid folic poate provoca malformatii congenitale la bebelusi . Prin urmare, fatul necesita suficient acid folic pentru cresterea si dezvoltarea corespunzatoare a organelor. Avocado fiind o sursa bogata ofera aproximativ 5 mcg de acid folic per jumatate de cana de fruct.

2. Trateaza anemia

Deficitul de fier in timpul sarcinii poate duce la anemie la femeile insarcinate . Avocado contine cantitati abundente de fier necesare in timpul sarcinii.

3. Ajuta digestia

Bolile de stomac si constipatia sunt frecvente in timpul sarcinii. Continutul bogat de fibre din avocado ajuta la digestie si usureaza miscarile intestinale.

4. Plin de vitamine

Fructul de unt este plin de vitaminele B1, B2, B5, B6, C, E si K, toate acestea fiind esentiale pentru dieta mamei si importante pentru fatul in crestere.

5. Combate greturile matinale

Acesta este un alt simptom comun al sarcinii timpurii care te lasa obosita in primele trei luni . Avocado bogat in vitamina C este util in rezolvarea problemei.

6. Mentine nivelul de colesterol si zahar

Consumul regulat de avocado ajuta la mentinerea sub control a colesterolului si a zaharului in timpul sarcinii.

7. Amelioreaza crampele picioarelor

Crampele la picioare sunt, de asemenea, frecvente in timpul sarcinii, iar avocado poate oferi ameliorarea crampelor la picioare. Au mai mult potasiu decat bananele. Potasiul, impreuna cu calciul, poate ajuta la ameliorarea crampelor.

8. Stimuleaza dezvoltarea creierului fetal

O singura ceasca de avocado contine 22 mg de colina, care este necesara pentru dezvoltarea creierului si a nervilor fetal, precum si pentru dezvoltarea nervilor.

9. Bogat in minerale

Avocado contribuie la aportul zilnic recomandat de calciu, potasiu, magneziu, niacina, fosfor, cupru, zinc si mangan, toate acestea fiind esentiale in timpul sarcinii.

10. Ajuta la absorbtia nutrientilor

Nu numai ca avocado ofera nutrienti, dar ajuta si sistemul sa absoarba nutrientii din alte alimente. De exemplu, avocado face posibila absorbtia vitaminelor solubile in grasimi gasite in alimente precum cartofii dulci, verdeturile cu frunze si morcovii.

11. Plin de grasimi sanatoase

In timpul sarcinii sunt necesare calorii suplimentare pentru cresterea fatului, iar grasimile bune sunt necesare pentru aceasta. Avocado contine acizi grasi omega-3 si omega-6 care sunt benefice atat pentru tine, cat si pentru copilul tau nenascut.

12. Reduce riscul de crestere in greutate

Deoarece avocado este bogat in fibre alimentare, ele ajuta la scaderea sanselor de crestere uriasa in greutate. Aproape 25% din fibre sunt solubile, ceea ce ajuta bacteriile prietenoase din tractul digestiv sa imbunatateasca sanatatea metabolica.

13. Reduce riscul de preeclampsie

Nivelurile bogate de potasiu din fructe ajuta la scaderea sanselor de preeclampsie , deoarece se stie ca reduce nivelul tensiunii arteriale. Prin urmare, ar putea reduce riscul de probleme cardiace in viitor.

Deoarece avocado ofera astfel de beneficii uimitoare, cu siguranta ar trebui sa cunoasteti faptele nutritionale ale fructului.