Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/person-holding-blue-ballpoint-pen-on-white-notebook-669610/
Marketingul online este o strategie care ajută la construirea reputației unui brand și la „prezentarea” sa online. În acest scop sunt utilizate diverse instrumente și tehnici de internet. Aceste tehnici ajută marca să devină mai populară și, în consecință, să crească vânzările.
De fapt, această strategie este destul de simplă. Scopul său principal este de a spori reputația și recunoașterea mărcii, precum și de a facilita găsirea clienţilor online. Mulți utilizatori potențiali navighează online, caută informații sau doar își pierd timpul pe internet.
Marketingul online își propune să atragă atenția persoanelor interesate de subiecte de afaceri și să le ducă la locul potrivit online pentru a efectua o acțiune (conversie), precum citirea unui articol, abonarea la un newsletter, efectuarea unei achiziții.
Care sunt avantajele marketingului online față de tradițional?
Accesibilitate
Datorită „naturii” internetului, companiile au acces în toate locurile din lume. În timp ce mass-media tradițională are un public destul de limitat, marketingul online ajută companiile cu bugete semnificativ mai mici, să ajungă la mulți clienți potențiali.
Domeniul de aplicare
Marketingul online permite specialiștilor în marketing să ajungă la o gamă foarte largă de clienți și le permite să ofere o varietate de servicii și produse. Include, printre altele, gestionarea informațiilor, relații publice, vânzări și servicii pentru clienți.
Interactivitate
În timp ce marketingul tradițional trimite mesaje, marketingul online oferă CONVERSAȚIE, comunicare între brand și consumatori. Această comunicare bidirecțională ajută compania să-şi îmbunătățească serviciile.
Adaptabilitate și măsurare
Internetul permite măsurarea și analiza rezultatelor diferitelor inițiative de marketing. Urmărind în mod constant, chiar și în timp real, eficiența unei campanii, specialiștii în marketing, care şi-au dobândit competențele digitale datorită unor cursuri digital marketing, se pot adapta foarte repede și pot face ajustări, dacă este necesar, pentru a optimiza campania.
Toate acestea înseamnă că, marketerul înțelege statisticile oferite de diferitele instrumente, poate reduce costurile și crește veniturile din campanie. Aceste acţiuni conduc la o rentabilitate mai rapidă a investiției, la mai mulți clienți mulțumiți și la îmbunătățirea serviciilor pe care compania le oferă.
Strategii de marketing de bază
- Site-ul web
Un site web este prima și cea mai importantă condiție care trebuie îndeplinită pentru a pune bazele strategiei de marketing. Este foarte important și trebuie conceput pentru a ajunge la publicul țintă specific.
Este simplu: utilizatorii caută informații, produse și servicii și le pot găsi pe site-ul web al companiei.
Site-ul web oferă o prezență online care permite clienților să afle mai multe despre companie, marca, produsele, oamenii care lucrează în companie. Deci, fără un site web, firma nu există pentru utilizator.
- SEM – Marketing pentru motoare de căutare
Odată ce există un site web, este nevoie de diferite tehnici pentru a-l face vizibil pentru mai mulți utilizatori – clienți potențiali.
Aici vine în ajutor SEM – Search Engine Marketing – pe scurt este planificarea și optimizarea diverselor strategii, adesea complementare, cum ar fi: indexarea motorului de căutare, trafic direcționat către una sau mai multe pagini web.
SEM funcționează practic cu cuvinte cheie și expresii relevante pentru afacerea companiei și include publicitate prin click PPC și optimizare SEO pentru motoare de căutare.
- Social Marketing
Rețelele sociale reprezintă un instrument puternic de marketing. Ele oferă oportunitatea de a construi o reputație solidă a companiei online și sunt indispensabile în comunicarea rapidă cu clienții. Nu trebuie uitat că rețelele de socializare sunt locul ideal în care se poate crea rapid așa-numitul – efect viral, marketingul ,,din gură-in-gură”.