Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/man-checking-car-engine-8869195/
De obicei, problemele cu un acumulator auto, în special cu descărcarea acesteia, sunt asociate cu perioada de iarnă. Din păcate, adevărul este că problemele legate de pornirea mașinii din cauza lipsei de energie electrică apar și vara, în timpul celei mai fierbinți călduri. De ce se întâmplă asta?
Temperatura semnificativ diferită de 20 de grade C este întotdeauna dăunătoare pentru baterie – atât prea scăzută, cât și prea mare. Pentru 20 de grade C, producătorii indică fenomenul numit auto-descărcare a unei baterii neutilizate , care este un proces natural și nu un defect al produsului.
La magazinele auto, se recomandă depozitarea bateriilor în condiții de temperatură de cameră, ceea ce înseamnă că nu pot fi depozitate în camere reci sau calde. Creșterea temperaturii la 30 de grade C accelerează autodescărcarea bateriei de două ori. Se presupune că adăugarea a încă 10 grade C accelerează din nou acest fenomen de două ori.
Auto-descărcare a bateriei
Bateriile din mașinile moderne sunt deosebit de predispuse la auto-descărcare, deoarece generează o cerere mare de energie electrică chiar și atunci când sunt parcate, din cauza numeroaselor dispozitive electrice. Temperatura ridicată accelerează reacția electrochimică din baterie, sporind în același timp fenomenul natural de auto-descărcare.
Sub capota mașinii care stă la umbră sau chiar la soare, este un iad pentru baterie. Umbra nu va ajuta prea mult, deși va prelungi cu siguranță timpul de descărcare.
Acest fenomen apare relativ des vara și este adesea inevitabil în mașinile lăsate timp de două săptămâni, de exemplu în timpul unei călătorii de vacanță. De fapt, acest lucru nu poate fi prevenit decât prin scoaterea bateriei din mașină în timpul acestor perioade și lăsarea în condiții mai favorabile.
Înainte de reasamblare, merită să verifici tensiunea bateriei și să o reîncarci, dacă este necesar. Pentru a verifica nivelul de încărcare a bateriei, este suficient un contor electric simplu. Dacă se dovedește că este relativ scăzut, adică sub 12 V, merită să iei în considerare încărcarea bateriei cu un încărcător sau conducerea timp de câteva minute, de preferință pe drum. Desigur, pe lângă o astfel de măsurare, este recomandat să verifici nivelul electrolitului din baterie. Dacă lipsește și este posibil să îl reumpli, trebuie să adaugi apă distilată.
Se recomandă monitorizarea încărcării bateriei persoanelor care folosesc mașina pe distanțe foarte mici , în special cu sistemul start- stop. Se poate întâmpla ca alternatorul să nu poată regenera bateria după porniri repetate.
Nu numai auto-descărcare naturală
În situația în care apar descărcări frecvente, cel mai bine este să verifici dacă există receptoare ce sunt „consumatoare de energie”, înainte de a înlocui bateria . Uneori bateria trebuie să furnizeze în mod constant un receptor deteriorat sau dispozitive suplimentare care au fost instalate de tine sau de proprietarul anterior.
Deteriorarea sistemului electric duce, de asemenea, la absorbția energiei electrice atunci când mașina este parcată. Este suficient să faci o măsurare, care să arate cu cât de mult curent alimentează bateria în mod constant instalația – standardul admis este de aproximativ 80 mA .