Înainte, înlocuirea unei baterii de mașină obișnuia să fie un proces destul de simplu. În cazul mașinilor moderne, acest fapt este adesea mult mai complicat. După ce se vor citi unele dintre potențialele probleme menționate mai jos, s-ar putea să se decidă că este mai bine că sarcina respectivă să fie lăsată în seama unui atelier.
Atunci vs. acum
Pe vremuri, bateriile se găseau de obicei sub capotă, la vedere și plasate lângă un amortizor. Acum, însă, acestea pot fi sub capotă, sub podeaua portbagajului, sub un scaun, ascunse sub un capac sau au componente plasate deasupra lor. Acest lucru nu numai că le face mai greu de găsit, dar și mai greu de îndepărtat. Este posibil să trebuiască consultat manualul proprietarului (sau să se caute online) pentru a află unde se află bateria unei anumite mașini.
Bateriile auto cântăresc, de obicei, cel puțin 40 de kilograme, ele putând să se dovedească destul de greu de ridicat. Unele baterii nu au nici măcar un mâner pe ele, ceea ce face că acest lucru să fie și mai greu. De obicei, ele necesită adesea o unealtă specială de tip clește pentru a le apucă și a le ridică. De asemenea, este posibil să trebuiască să fie scoase unele componente, cum ar fi cele electronice sensibile, pentru a avea acces la baterie.
O altă problema potențială este faptul că mașinile moderne se bazează pe baterie pentru a furniza energie pentru lucruri precum ceasul, presetarile radioului, memoria scaunelor și oglinzilor și chiar pentru unele funcții de conducere „învățate” atunci când mașina este oprită. Prin urmare, deconectarea bateriei va duce la pierderea tuturor acestor funcții, cu excepția cazului în care este prevăzut un alt mijloc de alimentare a acestora. În plus, dacă bateria este deconectată, unele radiouri trebuie resetate cu un cod pentru a putea funcționa (asta pentru a descuraja furtul). Așadar omul va trebui să se asigure că are codul la îndemână sau că menține conectat radioul.
Îndepărtarea bateriei
După ce s-a găsit bateria și s-a stabilit cum va fi scoasă – fie cu mânerul încorporat al bateriei, fie cu o clemă sau o curea specială – probabil că va trebui să fie îndepărtat un dispozitiv de fixare care ține bateria în poziție. Acesta poate fi sub formă unei bare care trece peste partea superioară a bateriei sau a unei mici cleme care trece peste o buza proeminentă de la baza bateriei. Această din urmă va necesită probabil o cheie cu clichet, un soclu de dimensiuni adecvate și o prelungitoare lungă.
În continuare, trebuie scos mai întâi cablul negativ. Acest lucru previne împământarea accidentală a cheii cu ceva metalic atunci când se îndepărtează cablul pozitiv, deși omul trebuie să se asigure că respectivă unealtă nu atinge polul negativ al bateriei atunci când atinge și șurubul de prindere al cablului pozitiv.