Deși cererea pe piață este considerabilă, firmele de construcții activează într-un mediu concurențial în care orice efort de îmbunătățire a serviciilor și orice diferența mică față de afacerile similare de pe piață sunt importante.
Un soft ce oferă modele devize constructii este astăzi una dintre condițiile esențiale ale obținerii de contracte avantajoase. Clienții caută seriozitate și profesionalism, vor să știe la ce suma se ridică execuția unui proiect și nu își doresc surprize în materie de costuri sau termen de finalizare. În acest sens, întocmirea corectă a devizului de lucrări reprezintă un punct critic pentru succes.
Devizul oferta, testul de baza pentru atragerea contractelor de construcții
Devizul oferta este un document important, în realizarea căruia specialiștii firmei de construcții își concentrează eforturile pentru a-i propune clientului executarea lucrărilor cu un necesar de materiale, forță de muncă și costuri estimate amănunțit, pe baza prețurilor de pe piață și a cheltuielilor implicate.
Pentru întocmirea devizului, firma trebuie să dispună de toate informațiile din proiectul arhitectural, din proiectul tehnic, să țină cont de cerințele exprese ale clientului și să folosească oferte de materiale și prețuri actualizate recent. În acest sens, extrem de util este un program de devize, care are în spate o baza de date vastă de norme tehnice pentru diverse proiecte, o baza de date de materiale de construcții și prețuri medii calculate automat.
Devizul oferta este o prima etapă în care firma de construcții își dovedește profesionalismul și seriozitatea, un prim test în urmă căruia clientul decide să colaboreze și să încheie contractul pentru construcție sau să refuze. De regulă, valorile și costurile se discuta punctual cu clientul până se ajunge la un acord. Din momentul întocmirii devizului final și al acceptării ofertei, colaborarea se va desfășura fără probleme, cu avantaje pentru ambele părți implicate în contract.
Elemente care nu trebuie să lipsească dintr-un deviz oferta
Principala caracteristică a unui deviz oferta bine întocmit este că acesta să conțină toate datele din care să rezulte că a fost realizat strict pentru client, nu modele de devize pentru lucrări similare sau elemente care contrazic detaliile din proiect sau cerințele specifice ale clientului. Un deviz bun va ține cont de amploarea proiectului, de suprafețe, de locul în care este amplasată sau se va construi clădirea, de condițiile de la față locului, de specificațiile din proiect, de necesarul de materiale și de etapele de realizare. Fiecare dintre acestea presupun sarcini bine delimitate, acoperite de echipe de specialiști în construcții.
Cu cât mai amănunțit va fi devizul oferta, cu atât are șansele de a convinge mai mult clientul. Fiecare etapă de construcție trebuie prevăzută în deviz, din punct de vedere al materialelor necesare, al manoperei, al transportului echipamentelor și forței de muncă, al cazării și întreținerii clădirilor temporare de pe șantier, al duratei de execuție și al costurilor. Practică a dovedit că pot există marje de eroare în estimarea cheltuielilor, de aceea este bine să se prevadă în deviz un procent de 10-15 % pentru cheltuieli neașteptate.
Reușită unui deviz oferta și trecerea acestui test de către firma de construcții este dată și de o bună prezentare a devizului, în acest sens fiind utilă și o formă de sinteză a estimării cheltuielilor și necesarului de resurse pentru construcție, pe lângă formă dezvoltată a documentului. Un program de devize pentru lucrările de construcție da posibilitatea operatorului să lucreze cu ambele forme, și cea prescurtată și cea dezvoltată, adaptarea fiind făcută automat în soft, cu minimum de efort și maximă eficientă.