În perioada în care trăim în acest moment și lumea din ce în ce mai digitalizată în care ne petrecem timpul face ca, crearea unui branding personal să fie mai mult decât un must have, să fie un stil de viață în online dar și o strategie de creștere, autenticitate și expunere.
Brandul personal te defineste ca persoană și reprezintă inclusiv abilitățile și experiențele tale de zi cu zi, având în vedere că te folosești de mediul online în special de rețelele de socializare pentru a te conecta cu ceilalți oameni.
Brandingul personal este acea modalitate prin care poți să îți prezinți atât punctele forte cât și să îți spui povestea într-un mod autentic, fie că vorbim de rețelele sociale, de un blog personal sau atunci când vrei să îți construiești un business sau să avansezi în carierea ta.
Înainte de toate trebuie să reținem că oamenii vor cumpăra întotdeauna de la oameni și nu de la afaceri, astfel că brandul personal are un rol esențial atât pentru persoanele juridice dar și pentru persoanele fizice care doresc să își dezvolte un business în viitor.
Ce este brandingul personal?
Brandingul personal este procesul prin care îți construiești o identitate unică și coerentă ca persoană în mediul online. Acest lucru poate include elemente precum imaginea personală, stilul de comunicare sau tonul vocii, valorile și personalitatea, și poate fi folosit pentru a contribui la crearea unei reputații puternice și a unei conexiuni emoționale cu cei care te urmăresc.
De cele mai multe ori oamenii aleg să urmărească acei oameni în mediul online care le sunt pe plac, cu care rezonează ca și persoană, valori sau convingeri, chiar și atunci când această persoană nu este neapărat o persoană publică.
La fel ca și în cazul unui business este foarte important să ai o coerență în crearea brandului tău personal, adică să fii autentic și să îți menții tonul și identitatea pe care ai creat o încă de la început în tot ceea ce vei face în mediul online.
În acest fel oamenii te vor recunoaște și vor alege să te urmărească indiferent de activitățile pe care le vei face în viitor.
De ce este important brandingul personal?
Brandingul personal este important pentru o varietate de motive. În primul rând, te poate ajuta să ai parte de mai mulți urmăritori și să creezi relații frumoase pe termen lung cu aceștia.
Acest lucru poate fi benefic pentru tine atât din punct de vedere psihic cât și din punct de vedere profesional, atunci când îți dorești să crești în profesia ta sau să îți găsești un job mai bun.
Brandingul personal te poate ajuta, de asemenea, să îți construiești și să îți menții o reputație pozitivă în rândul urmăritorilor tăi dar și să ai parte de succes dacă în viitor vei vrea să îți creezi o afacere, să devii freelancer sau să îți găsești un job mai bun.
Prin construirea unei identități coerente și prin încredere în sine, poți influența modul în care ești perceput de ceilalți și poți face față cu succes potențialelor provocări sau criticilor.
Cum să îți construiești un brand personal?
Indiferent de motivul pentru care vrei să-ți construiești un brand personal, iată care sunt pașii pe care să îi faci în acest sens.
Înainte de toate începe să te cunoști mai bine pe tine și să înțelegi foarte bine care îți sunt valorile și calitățile care te definesc ca persoană.
În al doilea rând începe să creezi mesaje care să aibă același ton care te defineste și vorbește cât mai autentic și prietenos cu urmăritorii tăi.
Încearcă să fii original și nu copia alte persoane în special atunci când acele lucruri nu reflectă cu adevărat personalitatea ta.
Vorbește atât despre viața ta personală cât și despre valorile după care te ghidezi în viață dar și despre reușitele și chiar eșecurile tale.
Arată-le celorlalți că dincolo de un brand personal ești uman și implică-te foarte mult în interacțiunea cu urmăritorii tăi.
Fii deschis la critici și învață să le combați într-un mod prietenos, și mai mult decât atât învață din aceste lucruri pe care le primești de la urmăritorii tăi, pentru că de cele mai multe ori acestea pot fi benefice în dezvoltarea ta personală.