Înainte de optimizarea seo a unui magazin online, o agenție de marketing ia în considerare modul în care noul magazin web poate ieși în evidență față de site-urile de comerț electronic existente. De aceea, sunt în permanență în căutarea unor utilizări și extensii interesante pentru magazinele online. Tehnologia relativ „nouă” a realității augmentate poate îmbunătăți semnificativ experiența de cumpărare în comerțul electronic.
Cumpărăturile online au crescut exponențial în ultimii ani. Inovațiile de pionierat precum realitatea augmentată (AR) și realitatea virtuală (VR) nu mai sunt doar science fiction. În zilele noastre le găsim în viața noastră de zi cu zi, de exemplu în jocuri, în aplicații de social media și în cumpărături online.
Într-un sondaj realizat de Google, 66% dintre oameni și-au exprimat interesul pentru utilizarea realității augmentate la cumpărături. Unele mărci cunoscute și companii de comerț electronic de top, folosesc deja AR în magazinele online. Pot oferi clienților o experiență de cumpărături plină de viață și realistă, cu vizualizări 3D, accesorii virtuale și demonstrații de produse.
Cum tehnologia va îmbina lumea digitală cu cea fizică
Marketingul experiențial este una dintre cele mai de succes modalități de a crește vânzările prin conectarea clienților cu produsul și marca. Realitatea augmentată din magazinele online le permite clienților să „experimenteze cu adevărat” produsele tale.
De asemenea, clienții pot interacționa cu produsul așa cum ar face-o în lumea reală. Oferă modele interactive 3D live care îi ajută pe clienți să ia decizii de cumpărare mai bune și mai rapide. Pentru tine, ca operator de magazin, aceasta înseamnă, maximizarea conversiilor.
Implementarea magazinelor online AR va crește semnificativ timpul mediu petrecut de utilizatori pe pagina ta de produs (rata de respingere va scădea) și va îmbunătăți reținerea clienților, ceea ce va duce în cele din urmă la conversii mai bune și la mai multe vânzări.
Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale cumpărăturilor online este experiența slabă a produsului. Spre deosebire de cumpărăturile „adevărate”, clienții nu pot atinge sau chiar înțelege pe deplin produsul pe care îl cumpără. Implementarea realității augmentate în comerțul electronic poate ajuta comercianții cu amănuntul online să reducă acest decalaj, oferind o experiență de produs mai captivantă prin vizualizări 3D, încercări virtuale și demonstrații de produse.
Poate ajuta operatorii magazinelor online să ofere experiențe de produs mai vii, conectând lumea reală cu lumea virtuală pe fluxul camerei live. Acest lucru permite utilizatorilor să ia decizii mai bune de cumpărare.
Personalizarea produselor este cea mai comună modalitate de a îmbunătăți experiența clienților și rata de conversie. Implementarea AR interactivă în magazinele web permite clientului să aibă o experiență de produs individuală și personalizată. O agenție SEO ține cont de toate acestea la crearea unui magazin online.
AR poate duce personalizarea cumpărăturilor online la următorul nivel. Utilizatorii pot personaliza atributele produsului și le pot experimenta cu ajutorul realității augmentate. De exemplu, utilizatorii pot încerca tricouri de diferite culori și pot folosi realitatea augmentată pentru a vedea ce culoare li se potrivește cel mai bine.
Cum vor proba clienții produsele online
Cu realitatea augmentată, sunt posibile o varietate de opțiuni de a proba produsele online. Face posibilă, de exemplu, să încerci articole vestimentare, pentru a determina dacă croiala și culoarea îmbrăcămintei se potrivesc cu stilul tău personal. Același principiu poate fi aplicat pentru bijuterii, ceasuri și ochelari.
Alternativ, clienții tăi pot combina practic hainele pe care le dețin deja cu noile modele din magazin și, astfel, pot găsi piesa vestimentară ideală. Oglinda virtuală face acest lucru posibil. Cu toate acestea, comerțul cu amănuntul online poate beneficia și de realitatea augmentată prin extinderea cumpărăturilor online cu proiecții și holograme, care creează senzația de a fi chiar acolo, în magazin.
De asemenea, poți afișa informații suplimentare prin aplicație sau ochelari de realitate virtuală. În acest fel, clienții tăi se pot convinge rapid și cuprinzător de calitatea ofertei tale și își pot direcționa deciziile într-o manieră direcționată.
Deoarece multe decizii de cumpărare sunt influențate de evaluările altor utilizatori astăzi, poți completa informațiile suplimentare furnizate cu recenzii și evaluări cu stele de la alți clienți. Cu o aplicație, poți oferi clienților tăi opțiunea de a păstra o listă de urmărire sau de a configura un memento pentru o nouă lansare viitoare.